Vaihteiston korjaus
-
Korjaamme DSG-, Multitronic- ja Tiptronic-vaihteistot laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää.
-
Alta löydät hinnaston sekä lisätietoa vaihteistoista ja niiden korjauksista.
-
Meillä myös rahoitusmahdollisuus, lue lisää tästä.
-
Jos kaipaat lisätietoa, ota rohkeasti yhteyttä soittamalla tai yhteydenottolomakkeella!
Mekatroniikan korjaus ja vaihto
Korjaamme ja vaihdamme mekatroniikat
Kytkimien ja vauhtipyörien vaihto
Vaihdamme kytkimet ja vauhtipyörät
DSG-vaihteiston korjaus ja laakerointi
Korjaamme ja laakeroimme vaihteistot
Hinnasto
Kaikki hinnat sisältävät työn, tarvikkeet ja vaihteistoöljyn
Mekatroniikan korjaus
-
DSG 7 / DQ200 / 0AM 0CW (kuivakytkin) 990 e
-
DL501 / 0B5 S-tronic (pitkittäin) 1440 e
-
DSG 7 / DQ500 DQ380 DQ381 / 0BH (märkäkytkin) 990 e
-
GTE DQ400E / 0DD 1500 e
-
GTE DQ400E / 0DD alk. 3700 e
-
DSG 6 / DQ250 / 02E 0D9 alk. 2300 e
-
0B5 S-tronic kytkimen kunnostus 2000 e
-
0AW Multitronic kytkimen kunnostus 2000 e
Kysy edullinen tarjous myös muista!
Mekatroniikan vaihto
Kytkimien korjaukset
DSG-vaihteiston korjaus
DSG-vaihteiston yleisiä oireita:
-
Nykivä vaihteen vaihto / vaihteisto nykii
-
Vaihde ei mene päälle
-
Kierrokset heittelevät
-
Vaihteistosta kuuluu sirinää
-
Vaihteisto vuotaa öljyä
-
Vaihteen kuva vilkkuu
-
Jakoavaimen kuva vilkkuu mittaristossa
-
Auto menee vikatilaan
-
Vain parilliset vaihteet toimivat
-
Vain parittomat vaihteet toimivat
-
Auto ei käynnisty
-
Gearbox malfunction -teksti mittaristossa
DSG-vaihteiston korjaus:
-
Mekatroniikan korjaus
-
Mekatroniikan vaihto
-
DSG-kytkimen vaihto
-
DSG-kytkimen kunnostus
-
DSG-vaihteiston laakerointi
-
Peruutusvaihteen siirtäjän korjaus
-
Tunnistimen vaihto (esim. ajoaluetunnistin)
-
Lisäöljypumpun vaihto
Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin:
Mikä on DSG (kaksoiskytkin) vaihteisto?
DSG on lyhennys sanoista Direkt Schalt Getriebe / Direct Shift Gearbox. Suomessa puhutaan kaksoiskytkinvaihteistosta.
DSG-vaihteistossa yhdistyy automaattivaihteisto ja manuaalivaihteisto.
Yksinkertaisimmin selitettynä vaihteistossa on kaksi manuaalivaihteistoa ja kaksoiskytkinyksikkö, joita mekatroniikka ohjaa. Nämä kaikki ovat kuitenkin rakennettu yhteen sulavaksi kokonaisuudeksi.
Vaihteistot voidaan jakaa märkäkytkin- ja kuivakytkinvaihteistoihin.
Miten DSG-vaihteisto toimii?
Vaihteistoa ja kytkintä ohjaa mekatroniikka. Mekatroniikka kerää tietoa moottorin pyörimisnopeudesta, pyörien pyörimisnopeudesta, jarru- ja kaasupolkimelta, sekä monilta muilta antureilta.
Vaihteistossa voimaa välittää kaksi kytkintä, esim. toinen vaihteille 1,3,5,7 ja toinen vaihteille 2,4,6,R. Kytkimet muodostavat yhden kytkinpakettiyksikön.
Mekatroniikan solenoidit ohjaavat vaihteenvalitsimia/”vaihdehaarukoita”.
DSG-vaihteisto mahdollistaa lähes saumattoman vaihdon. Vaihteen vaihdon aikana on hetkellisesti kytkettynä kaksi vaihdetta, koska edellinen vaihde on vielä vedossa kaksoiskytkimen ansiosta. Vaihteisto kerää tietoa ja osaa ennakoida vaihteen vaihdon ja se tekee “esivalinnan” ennen varsinaista kytkeytymistä.
Mikä on mekatroniikka?
Mekatroniikka on vaihteistoa ja kytkimiä ohjaava yksikkö.
Mekatroniikka koostuu hydraulisesta ventiilikoneistosta ja elektronisesta ohjainlaitteesta.
Kannattaako mekatroniikka korjata?
Suosittelemme aina mekatroniikan korjausta, jos se on mahdollista.
Korjauksessa käytettävät varaosat ovat aina vähintään alkuperäistä vastaavia. Monet vara-osat ovat alkuperäisestä paranneltuja osia.
Mekatroniikan korjaus on kestävä, ympäristöystävällinen ja edullinen vaihtoehto.
Mikä on kaksoismassavauhtipyörä ja miten se toimii?
Kaksoismassavauhtipyörä suojaa ajoneuvon voimansiirtoa moottorin vääntövärähtelyiltä.
Vauhtipyörä sijaitsee kampiakselin päässä, moottorin ja vaihteiston välissä.
Se koostuu kahdesta vauhtipyörästä, jotka pyörivät yhdessä. Toinen yhdistyy moottoriin ja toinen kytkinyksikköön.
Kahden vauhtipyörän välissä on jouset, jotka vaimentavat moottorin tärinää ja estävät niiden pääsyn vaihteistoon.
Dieselmoottoreissa vauhtipyörät ovat kovemmilla verrattuna bensiinimoottoreihin.
Myös esimerkiksi matalilla kierroksilla “jurnuttamalla” ajaminen kuormittaa vauhtipyörää.
Voiko autolla ajaa, jos vaihteisto alkaa oireilla tai vikavalo syttyy?
Aina kun epäillään vaihteistovikaa, suositelemme välttämään autolla ajamista.
Viallinen komponentti saattaa tehdä lisävauriota ja kustannukset myös kasvavat.
Korjaus kannattaa tehdä mahdollisimman pian oireiden alkamisesta.
Pitääkö kytkin ja vauhtipyörä vaihtaa aina samalla kertaa?
Tähän ei ole yhtä selkeää vastausta.
Dieselmoottorin vauhtipyörän elinkaari on huomattavasti lyhyempi verrattuna bensiinimoottoriin. Siksi suosittelemme lähes aina dieselauton kytkimien vaihdon yhteydessä myös vauhtipyörän vaihtoa.
Märkäkytkinvaihteistossa kytkimiä ei vaihdeta automaattisesti vauhtipyörän kanssa, koska se ei kulu samalla lailla, kuin kuivakytkin.
Kuivakytkinvaihteistossa suositellaan yleensä molempien vaihtoa samalla kertaa jos kilometrit lähentelevät 200 tkm.
Kauanko vaihteistoremontti kestää?
Mekatroniikan korjaus kestää 1-2 päivää.
Kytkimien ja vauhtipyörien vaihdot 1-2 päivää.
Monen eri osa-alueen vaihteistokorjaukset keskimäärin 1 viikon.
DQ200
Yleisiä vikakoodeja:
P189C, P17BF, P1895, P0841, P072B
Yleisiä korjauksia:
- Mekatroniikan hydraulipuolen kunnostus
- Ohjainlaitteen vaihto
- Peruutusvaihteen siirtäjän korjaus
- DSG-kytkimen vaihto
Löytyy mm. alla olevista malleista:
AUDI:
A1
A3
Q2
Q3
SKODA:
FABIA
OCTAVIA
SUPERB
VOLKSWAGEN:
BEETLE
CADDY
GOLF / GOLF PLUS
JETTA
PASSAT
POLO
SCIROCCO
SHARAN
SPORTSVAN
TIGUAN
TOURAN
SEAT:
ALTEA / ALTEA XL
IBIZA
LEON
DQ250
Yleisiä vikakoodeja:
P0761, P0766, P1746, P2711
Yleisiä korjauksia:
- Mekatroniikan vaihto
- DSG-kytkimen kunnostus
Löytyy mm. alla olevista malleista:
AUDI:
A3
Q3
S3
SQ3
TT / TTS
SKODA:
OCTAVIA
SUPERB
VOLKSWAGEN:
BEETLE
CADDY
VOLKSWAGEN:
BEETLE
CADDY
EOS
GOLF / GOLF PLUS
JETTA
PASSAT
SCIROCCO
SHARAN
TOURAN
SEAT:
ALHAMBRA
ALTEA / ALTEA XL
LEON
TOLEDO
DQ400E
Yleisin vikakoodi:
P2884, P0867
Yleisin korjaus:
- Mekatroniikan korjaus
- Vaihteiston korjaus
- Mekatroniikan vaihto
Löytyy mm. alla olevista malleista:
AUDI (Hybridi):
Q3
A3
SKODA (Hybridi):
OCTAVIA
VOLKSWAGEN (Hybridi):
TIGUAN
CC
GOLF GTE
PASSAT GTE
ARTEON
SEAT (Hybridi):
LEON
DL501 / 0B5
Yleisiä vikakoodeja:
P17D8, P17D4, P0726, P174E, P179E, P179F, P176A, P176B, P176C, P176D
Yleisiä korjauksia:
- Mekatroniikan korjaus
- Ajoaluetunnistimen vaihto
- DSG-kytkimen kunnostus
- Vesiventtiilin vaihto ja johtosarjan korjaus
Löytyy mm. alla olevista malleista:
AUDI:
A4
A5
S5
RS5
A6
A7
Q5
SQ5